Wednesday, December 23, 2015

လူသည္စနစ္၏သားေကာင္ၿဖစ္သည္ (ေမာင္မိုးညိဳ)


အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင့္အမွ် မိမိၾကီးၿပင္းက်င္လယ္ရာပတ္၀န္းက်င္/အခ်ိန္အခါ ကာလ တို့အေပၚမူတည္၍၊ မိမိတို့၏ေနထိုင္ၿပဳမူမွု၊ ေတြးေခၚၾကံစည္မွုတို့ လိုက္ေလ်ာညီစြာေၿပာင္းလဲ တတ္မွုကို ေမာင္မိုးညိဳ တို့ၿမန္မာေတြသတိထားမိၾကဟန္မတူ။ သုေတသီပညာရွင္မ်ားစြာတို့ ကေလ့လာ ရွာေဖြေတြ့ရွိခ်က္ အတည္ၿပဳခ်က္မ်ားစြာရွိခဲ့သည္ကိုသမိုင္းကမီးေမာင္း ထိုးၿပ ထား ၿပီးသည္။ အထင္ရွားဆံုးသာဓကကားဇီ၀ပညာရွင္ Charles Darwin ၏ဆင့္ကဲၿဖစ္ပၚမွု သီ၀ရီ (theory of evolution of mankind) ကို ထိုစဥ္ကၿငင္းခုန္မွုမ်ားစြာရွိခဲ့ေသာ္လည္း၊ ယခုခ်ိန္ခါ တြင္မွီၿငမ္းၿပဳ applied theory အၿဖစ္လက္ခံက်င့္သံုးေနၾကေပၿပီ။

မိမိေနထိုင္ၾကရာေဒသေပၚမူတည္၍ၿမန္မာဟူေသာလူမ်ိဳးတို့၏စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ေနထိုင္ၿပဳမူပံု၊ ေတြးေခၚေၿမွာ္ၿမင္ပံုတို့မသိမသာမွသိသိသာသာၾကီးကြာၿခားေနၿပီဆိုေသာမွတ္ေက်ာက္ကို က်ြန္ဳပ္တို့အားလံုးမၿငင္းႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ၿပယုဂ္အေၿခအေနေနအရပ္ရပ္ေလ့လာၾကပါစို့။

ၿပယုဂ္(၁) - အဟုန္ႏွင့္ေၿပာင္းလဲေနေသာၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမွုကြာဟခ်က္သည္တစ္မိသားစုေပါက္အတြင္း ပင္၊ မိဘႏွင့္သားသမီးအၾကား တံတိုင္းၾကီးသဖြယ္ေပၚေပါက္ေနေပၿပီ။ ေမာင္မိုးညိဳတို့ငယ္ စဥ္ လူပ်ိဳေက်ာင္းသား (ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားဘ၀အပါအ၀င္)ကမိဘမ်က္ရိပ္မ်က္ေၿခၾကည့္ ေနရေသာဘ၀သည္၊ ဆယ္စုႏွစ္ခုေလာက္အတြင္းပင္ေၿပာင္းၿပန္လွန္ေသာအၿဖစ္သို့ ေရာက္ သြားေပၿပီ။ သားသမီးမ်က္ရိပ္မ်က္ေၿခကိုၾကည့္၍၊ သားသမီးလိုအင္ကိုလိုက္ေလ်ာၾကရေသာ ေခတ္သို့ေရာက္ေနၿပီဟုဆိုလ်င္လြန္အံ့မထင္။ Generation gap cultural alignment ကို အံတု၍တြန္းလွန္ရန္ကားၿဖစ္ႏိုင္ဖြယ္ရာမရွိေသာကိစၥၾကီးပင္။

ၿပယုဂ္ (၂) –

အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရ၏မတရားဖိႏိွပ္အႏိုင္က်င့္မွကိုသိၾကသူေတြသည္၊ အဖိႏွိပ္ခံၿပည္သူေတြ ဟုတ္ခ်င္မွဟုတ္မည္။ သို့ေသာ္ထိုမတရားဖိႏွိပ္မွုကိုေကာင္းစြာေလ့လာမိေသာ လူတန္းစား တစ္ရပ္သည္စံနစ္တစ္ခု/ေခတ္တစ္ခုတိုင္းတြင္္ရွိတတ္/ေပၚေပါက္တတ္စၿမဲပင္။ ထိုနည္းတူ အစိုးရကိုဆန့္က်င္ေသာ အတိုက္အခံအင္အားစုဆိုတိုင္း၊ ႏိုင္ငံၿပန္လည္ထူေထာင္ေရးကိုုစြမ္း ေဆာင္ႏိုင္ေသာ nation builder or nation re-unification အင္အားစုဟုတိုက္ရိုက္အဓိပၸါယ္ ဖြင့္နားလည္မိလ်င္၊ တက္တက္စင္ေအာင္မွားယြင္းသြားႏိုင္သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစား၏ မတရားအၿမတ္ထုတ္၍လူထုအေပၚႏိုင့္ထက္စီးနင္းမွုကိုမေက်နပ္ေသာ၊ အခြင့္ထူးခံေနမွုကို မရွုစိမ့္ႏိုင္ေသာ (၀ါ)မနာလိုစိတ္ၿပင္းထန္လာေသာ စိတ္ဓါတ္ေၾကာင့္လည္း ၿဖစ္ႏိုင္သည္။ မိမိအာဏာလက္၀ယ္ရရွိလာေသာအခါ၊ ယခင္အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားခဲ့သို့လုပ္ကိုင္ၿပဳမူပံုအ တိုင္းလိုက္၍၊အဓမၼအုပ္ခ်ဳပ္မွုကိုဆက္လက္က်င့္သံုးေခတ္ေဟာင္းစနစ္ေဟာင္းကို”ေတာ္လွန္သူ”အမည္ခံအုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရအဆက္ဆက္ကို ၿမန္မာ့သမိုင္းၿဖစ္စဥ္တြင္ေတြ့ၿမင္ၾကရၿပီးၿဖစ္ သည္။

ၿပယုဂ္ (၃)

ၿမန္မာၿပည္မွမ်ိဳးစံုေသာအေၾကာင္းၿပခ်က္ၿဖင့္ၿပည္ပႏိုင္ငံမ်ားတြင္ေၿပာင္းေရႊ့အေၿခခ်ေနထိုင္သူတို့၊ ႏွစ္အနည္းငယ္အတြင္းပင္ေနထိုင္ေတြးေခၚၿပဳမူမွုအားလံုးတို့သည္၊ မသိမသာအေၿခ မွသိ သိသာသာအေၿခသို့ေၿပာင္းလဲေနၾကသည္ကို မိမိတို့ကိုယ္တိုင္မသိရွိ၊ သတိမထားမိၾကေပ။ ေနရာဌာနသစ္တို့၏ယဥ္ေက်းမွုဓေလ့သည္ မိမိတို့အတြင္းအလံုအရင္းႏွင့္၀င္ေရာက္ေနရာယူ ၾကသည္ကိုသတိထားမိသူတို့အလြန္နည္းပါးသည္။ ထိုေၿပာင္းေရႊ့ၾကသူတို့ထံ၊ ၿမန္မာၿပည္ တြင္းမွမိဘသားခ်င္းႏွင့္ေရာင္းရင္းမိတ္ေဆြတို့လာ ေရာက္လည္ပါတ္ၾကေသာအခါတို့တြင္၊ ထိုေရာက္ရွိလာၾကသူတို့၏၊ ကြာၿခားေသာ (သို့)ေရွးရိုး က်ေသာ (ဟုေခၚရမည္ေလာ) အေတြး အေခၚအၿပဳမူတို့ကိုၿမင္ေတြ့ရေသာအခါ၊ သည္းမခံႏိုင္မွု မွစတင္၍၊ ၀ိေရာဓိမွတဆင့္ပဋိပကၡမွု မ်ားေပၚထြက္လာသည္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ေရာက္လာသူတို့ဆိုလ်င္ ဆိုဘြယ္မရွိ၊ ကြာၿခားခ်င္တိုင္း ကြာၿခားသြားေပၿပီ။ သက္ၾကားအိုမိဘမ်ားသားသမီးထံလည္ပါတ္ေနထိုင္ခ်ိန္နည္းပါးရၿခင္း ကား ဤစနစ္၏ရိုက္ခါတ္မွုေၾကာင့္စိတ္ဓါတ္လူမွုဆက္ဆံေရးပိုင္းေၿပာင္းလဲေနေသာသားသမီး ရင္းၿခာတို့၏အေၿခအေနကိုၾကံဳေတြ့ရၿခင္းဟုဘဲေခၚရမည္ေလာ။

ၿပယုဂ္(၄)

လြန္ခဲ့ေသာလအနည္းငယ္ကၿမန္မာႏိုင္ငံက်န္းမာေရးဌာနတြင္းစစ္ဘက္ဆိုင္ရာမ်ား၀င္ေရာက္ေနရာယူမွုအတြက္၊ ဆရာ၀န္ေလာကအတြင္း ဖဲၾကိဳးနက္လွဳပ္ရွားမွု (Black Ribbon Movement) ႏိုင္ငံအ၀ွမ္းဂယက္ရိုက္ခဲ့သည္။ ႏွစ္ပရေစၦဒမ်ားစြာကတည္းကအေၿခခိုင္ခဲ့ေသာ၊ အစိုးရအဆက္ဆက္တို့၏စစ္တပ္အေပၚသာယံုၾကည္ကိုးစားမွုကို၊ ယင္းလွဳပ္ရွားမွုတို့ကၿဖိဳခြင္း ရန္ၾကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ ထိုလွုပ္ရွားမွုဂယက္ကတရားေရး၊လံုၿခံဳေရးစေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနယ္ပယ္ အတြင္းပင္၀င္ေရာက္ပ်ံ့ႏွံ့ခဲ့သည္။ အာဏာရွိအစိုးရတဆက္ေၿပာင္းတိုင္းမိမိႏွင့္ အလိုက္သင့္ၿပီး အမိန့္ကိုသာနာခံႏိုင္မည့္လက္ေအာက္ငယ္သားခန့္အပ္မွုအစဥ္အလာမွာ၊ ဒီမိုကေရစီဘိုးေအ ၾကီးဟုဆိုရမည့္အေမရိကႏိုင္ငံအိမ္ၿဖဴေတာ္သမၼတအေၿပာင္းအလဲတြင္ပင္ေတြ့ရမည္။ ဒီမိုက ေရစီထြန္းကားေသာႏိုင္ငံၾကီးမ်ားတြင္မိမိစိတ္ၾကိဳက္ခန့္အပ္မည့္ုသူမွာ၊ ထိုလုပ္ငန္းသဘာ၀ကို က်ြမ္း၀င္ေသာပညာရွင္မ်ားၿဖစ္သၿဖင့္ မေထာင္းတာလွေသာ္လည္း၊ ေဆးေလာကႏွင့္မည္ သည့္နည္းႏွင့္မွ်ဆက္စပ္ၿခင္းအလ်င္းမရွိသူတို့ကိုခန့္ထားေပးေသာ၊ ထို “မိုးက်ေရႊကိုယ္” ရာထူးခန့္ထားၿခင္းစနစ္ကိုၿမန္မာ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္အဆက္ဆက္တြင္ လြတ္လပ္ေရးရက တည္းကေတြ့ရသည္။ လက္ရွိအစိုးရ၀န္ၾကီးဌာနအသီးသီးတြင္ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ားအၿဖစ္ ခန့္ထားခံေနၾကရသူအမ်ားစုကား၊ စစ္တပ္ႏွင့္တိုက္ရိုက္ေသာ္၎၊ အစိုးရအၾကီးအကဲမ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ဆက္ႏြယ္ၾကသူေတြခ်ည့္ၿဖစ္ေနသည္ကိုၾကည့္ၾကပါကုန္။

ၿပယုဂ္(၅)

ေမာင္မိုးညိဳတို့အေမရိကႏိုင္ငံၾကီးသို့ေရာက္ရွိစက၊ လမ္းမ်ားတြင့္အမွိဳက္ၿပစ္သူလံုး၀မေတြ့ရ ၿခင္း၊ ယာဥ္မ်ားမိမိယာဥ္ေၾကာအတြင္းသာေမာင္းႏွင္ၿခင္း၊ ရပ္မ်ဥ္းေနာက္တြင္အၿမဲတေစ ရပ္ၾကရၿခင္း စသည္တို့ကိုႏိုင္ငံတနံတလ်ားေတြ့ရသည္။ အမွိုက္ကိုလူလစ္သည္ၿဖစ္ေစ/မလစ္သည္ၿဖစ္ေစၿပစ္ရန္၀န္မေလးေသာ၊ ယာဥ္အခ်င္းခ်င္း အတင္းယာဥ္ေၾကာလုေမာင္းၿခင္းႏွင့္ယဥ္ပါးခဲ့ေသာ ေမာင္မိုးညိဳတို့မ်က္စိ ကိုတိုးတက္ထြန္း ကားေသာႏိုင္ငံတို့၏စရိုက္ကအၿမင္ဆန္းေစခဲ့သည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တိုက္ တြန္းခ်က္ အရ အပါတ္စဥ္အမိွုက္ေကာက္သည့္ၿမင္ကြင္းမ်ားသည္ၿမိဳုရြာတိုင္းတြင္ အၿပိဳင္ ေတြ့ရသည္။ (၁၉၆၂)ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအာဏာထိမ္းသိမ္းၿပီးစ၊ ၿမိဳ့ေတာ္၀န္ဗိုလ္မွူးၾကီး ထြန္းစိန္၏ၿမိဳ့ ေတာ္သန့္ရွင္းေရးစီမံခ်က္ကိုၿပန္ေၿပာင္းသတိရမိသည္။ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္အစိုးရ”ဟု လူထုကေသာင္း ေသာင္းဖ်ဖ်ၾကိဳခဲ့ေသာေခတ္သည္၊ ဆယ္စု(၂)ခုအတြင္းေၿပာင္းၿပန္ၿဖစ္ သြားသည္။ ဤၿမင္ ကြင္းတို့သည္ အမ်ားၿပည္သူတို့၏အတြင္းသ႑ာန္စိတ္ဓါတ္ကိုမည္သည့္ အတိုင္းအထိထိုး ေဖါက္ႏိုင္ခဲ့သည္၊ ေၿပာင္းလဲပစ္ႏိုင္မည္၊ ေကာက္ရိုးမီး ဓေလ့မဟုတ္ေတာ့ဟူ သည္ကိုမည္သို့ သက္ေသထူႏိုင္မည္ဆိုသည္တို့ကိုေစာင့္ၾကည့္ၾကရေပမည္။

ၿပယုဂ္ (၆)

စစ္အစိုးရ၏ထိုးစစ္ေၾကာင့္တဖက္ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္းထြက္ေၿပးခိုလွံဳၾကသူကရင္လူမ်ိဳးႏွင့္လူနည္းစုတိုင္းရင္းသားမ်ား၊ ရာစုႏွစ္မ်ားစြာၿမန္မာနယ္နမိတ္တြင္းမွီတင္းေနထိုင္ေသာ ဘဂၤလီ(ေခၚ) ရိုဟင္ဂ်ာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ႏွင့္မေလးရွားစေသာအိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံမ်ားသို့မိမိဆႏၵ အရေရၾကည္ ရာၿမက္ႏု ရာသြားေရာက္လုပ္ကိုင္သူၿမန္မာတိုင္းရင္းသားတို့သည္၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူအစိုးရအဆက္ ဆက္တို့၏ ၿပင္းထန္ေသာတယူသန္လူမ်ိဳးၾကီး၀ါဒတို့ေၾကာင့္ႏိုင္ငံမဲ့ဘ၀သို့ေရာက္သြား ၾကသူ ေတြ သန္းႏွင့္ခ်ီသည္ဟုဆိုရလ်င္ယံုအံ့မထင္။ refugee ႏွင့္ ႏိုင္ငံၿဖတ္ေက်ာ္လူကုန္ကူးမွု (human trafficking) တို့ကိုေရာေထြးအသံုးၿပဳေသာႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ့ႏွင့္အဆက္ဆက္ ေသာ အာဏာရွင္အစိုးရတို့ေၾကာင့္၊ ထိုထိုလူသားတို့ႏိုင္ငံမဲ့ၿဖစ္ခဲ့ၾကသည္မွာ ရာစုတိုင္ခဲ့ၿပီး၊ ယခုအခ်ိန္ အထိကယ္ရာမဲ့ေသာလူသားမ်ားအၿဖစ္၊ တတိယႏိုင္ငံမ်ား၏သနားကူညီမွုကို ေစာင့္ၾကဆဲပင္။ အသားအေရာင္၊ ကိုးကြယ္ရာဘာသာကိုလက္ညွိဳးထိုးေသာလူတို့၏စရိုက္က၊ လူသားခ်င္း စာနာစိတ္ဟူေသာအက်င့္ကိုအေမွာင္ရိပ္ၾကီးဖံုးေနခဲ့သည္မွာအထူး ၀န္းနည္း ဘြယ္ပင္။

ၿပယုဂ္ (၇)

အေရွ့အာရွသားၿမန္မ်ားတို့၏ေရွးရိုးဆန္ေသာဓေလ့သည္၊ အၿခားအာရွသားမ်ားႏွင့္တန္းတူ ေလာက္ရွိသည္ဟုသမိုင္းဆရာတို့ကဆိုၾကသည္။ Conservatism ကိုေလ့လာရာတြင္၊ မိမိတို့၏မိရိုးဖလာအစဥ္အလာကိုရိုးရိုးသားသားထိမ္းသိမ္းလိုေသာအမူအက်င့္ထက္လြန္ကဲ၍ မိမိသားသမီးမ်ားအေပၚတြင္ တရားမဲ့အႏိုင္က်င့္စီမံခန့္ခြဲလိုေသာစရိုက္သည္၊ ယခုလိုပြင့္ လင္းေသာ (တနည္း)လ်င္ၿမန္ေသာအင္တာနက္ကြန္ယက္ေလာကၾကီးတြင္အက်ိဳးထက္ အၿပစ္ကို ပိုၿဖစ္ေစေၾကာင္း၊ ၿမန္မာမိဘတို့တေၿဖးေၿဖးၿမင္လာၾကသည္။ သားသမီးကိုဆင္စီးၿပီး ၿမင္းရံလိုေစေသာစိတ္သည္မိဘတိုင္းတြင္အတိုင္းမသိရွိၾကမည္ဆိုသည္ကားၿငင္းဘြယ္မရွိ။ ခက္သည္ကားခ်စ္ပံုမွားကခ်စ္ရာမေရာက္ႏွစ္ရာသို့တမဟုတ္ခ်င္းေရာက္ႏိုင္ေသာေခတ္ၾကီးသို့ ခ်င္းနင္း၀င္ေနေပၿပီ။ ထိုနည္းတူအေမရိကေရာက္ၿမန္မာတို့က မိမိတို့ကိုမိမိ conservative ၿဖစ္ သူမ်ားဟုယံုၾကည္ၾကသည့္နည္းတူ၊ ေရွးရိုးႏိုင္ငံေရး၀ါဒစြဲကိုင္ေသာ Republican Party ၀င္မ်ားအၿဖစ္မိမိတို့ကိုယ္ကိုသတ္မွတ္ၾကသည္။ သို့ေသာ္ Great Old Party ၾကီး၏ေရွးရိုး ဆန္မွုသည္မိမိတို့လူမ်ိဳးတူမ်ားကိုသာဂုဏ္တူရည္တူသတ္မွတ္လ်က္၊ မိမိတို့ႏိုင္ငံရပ္ၿခားမွ ေၿပာင္းေရႊ့အေၿခခ်လ်က္၊ လာေရာက္ေနထိုင္ၾကသူေတြကိုမသတ္မွတ္သည့္အၿပင္၊ မိမိတို့ ၏အလုပ္အကိုင္ေနရာခံစားခြင့္တို့ကို၀င္ေရာက္ခံစားေနၾကသူမ်ားဟုသတ္မွတ္ၾကေၾကာင္း တေၿဖးေၿဖးသိလာၾကေသာအခါ၊ ရင္ထုမနာၿဖစ္ၾကရသည္။ Conservative ဟုမိမိကိုယ္ကို ေၾကြးေၾကာ္ၾကသူတို့ၿမင္ေအာင္ၾကည့့္တတ္သင့္ေသာႏိုင္ငံေရး/လူမ်ိဳးေရးအယူအဆပင္။

ၿပယုဂ္ (၈)

လြတ္လပ္ေရးႏွင့္အတူေပါက္ဖြားလာေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ထၾကြပုန္ကန္မွုသည္ ႏိုင္ငံဖြံံၿဖိဳးမွုကိုမ်ားစြာေႏွာင့္ေႏွးေစသည္မွာ လက္ရွိၿမန္မာႏိုင္ငံ၏စာမ်က္ႏွာကအထင္အရွား ၿပေနသည္။ ၿမန္မာ့သမိုင္းတြင္ႏိုင္ငံေရးလူမ်ိဳးေရး၀ိ၀ါဒကြဲမွုကိုရင္ၾကားေစ့ႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးပမ္းခဲ့ ေသာသမိုင္း၀င္ေဆြးေႏြးပြဲ(၂)ၾကိမ္ရွိခဲ့သည္။ ပထမတၾကိမ္အၿဖစ္ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အာဏာသိမ္းၿပီးမ်ားမၾကာမွီႏွစ္မ်ားအတြင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းမွမိမိႏွင့္အတူလြတ္လပ္ေရး ၾကိဳးပမ္းမွုမ်ားစြာတို့တြင္ေသအတူရွင္အတူဆင္းရဲဒုကၡၾကီးစြာလက္တြဲခဲ့ၾကၿပီး၊ ႏိုင္ငံေရးခံ ယူခ်က္ကြဲၿပားမွုေၾကာင့္လမ္းခြဲခဲ့ၾကေသာေရာင္းရင္းမ်ားကိုေခၚယူေဆြးေႏြးခဲ့ေသာ (၃၃)ဦး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္၊ မိမိတို့ပုဂၢိဳလ္ေရးအာဃာတကိုေရွ့တန္းတင္ေဆြးေႏြးမွုတို့ေၾကာင့္၊ ယင္းရင္ ၾကားေစ့မွုပ်က္ၿပားခဲ့ရသည္။ ယခုသမၼတဦးသိန္းစိန္လက္ထက္တြင္လည္းၿပင္ပပညာရွင္မ်ား စြာတို့၏အကူအညီၿဖင့္တုိငး္ရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားကိုေတြ့ဆံု၍ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လုပ္ေနဆဲၿဖစ္သည္။ ေအာင္ၿမင္မွုမ်ား၊ လက္တြဲႏိုင္မည့္အဓိကရႏိုင္ငံေရး အင္အားစု လက္ နက္ကိုင္မ်ားရွိလာေသာ္လည္းအလံုးစံုေသာအာမခံခ်က္ကိုအၿပည့္ အ၀ ေပးႏိုင္ေသာ တၿပည္ လံုး ခ်ြင္းခ်က္မဲ့ရာသက္ပန္အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးပန္းတိုင္ ကားမၿမင္ ရေသးေပ။ ေနာင္တက္ လာမည့္အစိုးရကယင္းကိစၥၾကီးကိုပခုန္းေၿပာင္းတာ၀န္ယူၾကရ ေပဦး မည္။ မၿငိမ္းခ်မ္းႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေရး၀ိ၀ါဒကြဲၿပားမွုကသန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာတိုင္းရင္းသား အၿပစ္မဲ့မ်ားစြာတို့၏အနာဂါတ္ သည္ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲပင္။ မိမိၾကမၼာမိမိဖန္တီးခြင့္ဟူေသာ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ၾကီး၏ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ သည္ယေန့အထိအရာမထင္ေသးပါ။

ၿပယုဂ္ (၉)

မိမိတို့ႏိုင္ငံသားတို့၏ေန့တဓူ၀စား၀တ္ေနမွုဘ၀သည္၊ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္သူတို့၏ၾကီးမားလွေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မွုယႏၱရား၀န္ထုပ္ၾကီးေအာက္တြက္ပိၿပားလာခဲ့သည္မွာ၊ ယခုအခါတြင္မရွူႏိုင္မကယ္ ႏိုင္ဘ၀သို့ေရာက္ေနေပၿပီ။ မိမိကိုအုပ္ခ်ဳပ္ေနမွန္းမသိေအာင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေသာ အစိုးရသာလ်င္ စစ္မွန္ေသာအစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးနည္းဗ်ဴဟာၿဖစ္သည္ဟု၊ စီမ့ခန့္ခြဲမွုပညာရွင္ ၾကီးအားလံုးတို့ကတညီတညြတ္တည္းသေဘာတူထားၾကသည္။ ေမြးသည့္အခ်ိန္မွစ၍ေသဆံုး သည္အထိအစိုးရရံုးၿပင္ဌာနမ်ားႏွင့္အဆက္အသြယ္ရွာ၍ေပးႏိုင္ကမ္းႏိုင္မွအေမြးေၿဖာင့္အေသေၿဖာင့္ၾကရေသာလူေနမွုဟုဆိုလ်င္၊ အၿခားကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ပိုဆိုးမည္မွာအေသအၿခာပင္။ အစိုးရကရွိရွိသမွ်လက္၀ါးၾကီးအုပ္လ်က္၊ စီးပြားေရး၀င္လုပ္ယံုမက၊ လူမွုေရး၊ ဘာသာေရး ႏွင့္အေရးမၾကီးသည့္ကိစၥမ်ားတြင္ပါ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္လုပ္ကိုင္ေနၿခင္းသည္၊ အမ်ားလူထု အတြက္လုပ္စရာမရွိေတာ့ေအာင္ၿဖစ္ေနေပၿပီ။ အစိုးရဟူသည္ကားအမ်ားလူထုအတြက္အက်ိဳး ရွိမည့္ဥပေဒမ်ားထြက္ေပၚလာေရးႏွင့္ေပၚေပါက္ၿပီးေသာဥပေဒမ်ားသက္၀င္အာဏာသက္ ေရာက္ေရးအတြက္တြန္းအားေပးရန္တာ၀န္သာရွိသည္ဟူေသာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမ႑ိဳင္ပဋိညာဥ္ကိုေမ့ေလ်ာ့ၾကေရာ့ထင္။ ေန့စဥ္ထုတ္သတင္းႏွင့္မီဒီယာတို့တြင္သံဃာေတာ္ၾကီးမ်ားထံ သြား ေရာက္ ၿခင္းကအစ၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတို့တြင္ကိုယ္တိုင္ေဆာင္ရြက္ေနၾကမွုေတြ ကိုေ၀ ေ၀ဆာဆာ ေဖၚၿပေနၿခင္းသာ၊ ကိစၥမွန္သမွ်အစိုးရႏွင့္ဆိုင္သည္၊ အစိုးရကဘာမဆိုတာ၀န္ယူ ကိုင္္တြယ္ စီမံခန့္ခြဲေနသည္၊ အစိုးရႏွင့္ဆက္ဆံမွသာႏိုင္ငံသားတို့ဘ၀အေနေၿဖာင့္ အေသ ေၿဖာင့္မည္ ဟူေသာနမိတ္စကားမ်ားမီးေမာင္းထိုးၿပေနသည့္သဖြယ္ၿဖစ္ေနသည္။

 

ေမာင္မိုးညိဳ၏ကိုယ္ေတြ့ၿဖစ္ရပ္တခုကိုၿပန္ေၿပာင္းအမွတ္ရသၿဖင့္၊ တင္ၿပလိုပါသည္။ (၁၉၈၈) အေထြေထြအေရးအခင္းေၾကာင့္ၿမန္မာဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္တစ္ပါတီစနစ္ဘံုးဘံုးလဲ၍၊ အၿမိဳ့ၿမိဳ့ တြင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၱရားရပ္ဆိုင္းေနခိ်န္ကာလၿဖစ္သည္။ ေမာင္မိုးညိဳမွ ယခုေနၿပည္ေတာ္ အစိုးရရံုးစိုက္ရာပ်ဥ္းမနားတြင္တာ၀န္က်စဥ္ကၿဖစ္သည္။ ၿမိဳူ့အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုအေထြေထြသပိတ္ ေကာ္မတီၾကီးကတာ၀န္ယူစဥ္လည္းၿဖစ္သည္။ ထံုးစံအတိုင္း ယခင္ ပါတီယူနစ္ႏွင့္ၿမိဳ့နယ္ ၿပည္သူ့ုေကာင္စီတို့မွတာ၀န္ယူကိုင္တြယ္ခဲ့ေသာ ဘဏ္လုပ္ငန္းကိစၥ၊ ဆန္/ဆီ/လူသံုးကုန္၊ စက္သံုးဆီ၊ ဓါတ္ဆီ၊ ေဆး၀ါးခြဲတမ္းကိစၥအားလံုတို့ကို သပိတ္ေကာ္မတီမွဆိုင္းမပါ ဘံုမဆင့္၊မည္သူတစ္တေယာက္ ၏သေဘာတူညီခ်က္မပါဘဲခတ္တည္တည္ သိမ္းယူလိုက္ သည္။ ယင္းခြဲတမ္းလုပ္ပိုင္ခြင့္တည္းဟူေသာအခြင့္အေရးၾကီးကိုၿမင္ေတြ့ၾကေသာ၊ ထိုထို ဒီမိုကေရစီႏိုးၾကားၾကသူအမည္ခံ သပိတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားၾကားအေ၀မတဲ့ၿဖစ္ၾကသတတ္။ သပိတ္စခန္းတည္ရာၿမိဳ့ဦးဓမၼာရံုတြင္းလက္သီးလက္ေမာင္းတန္းရန္ၿဖစ္ၾကသံ၊ ဓမၼရံုအၿပင္ ထြက္လ်က္နပန္းလံုးၾကေသာအသံကိုၿမိဳ့လူထုတို့နားမဆံ့့ၾကားၾကၿမင္ၾကရသည္။ အဆိုပါ ”ဖ်ာလုပြဲ” မ်ားေၾကာင့္ေန့စဥ္အခ်ိန္မဆိုင္းသပိတ္ေကာ္မတီၿပင္ဆင္ဖြဲ့စည္းမွုအမိန့္စာမ်ားလည္း တသဲသဲပင္။

စနစ္၏ေလာင္းရိပ္ေၾကာင့္စနစ္ေဟာင္း၏အုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္ကိုသာၿမင္ဖူးၾက၍၊ ယင္းစနစ္မ်ဳိးမွလြဲ၍ စစ္မွန္ေသာဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္တရားႏွင့္လူလူခ်င္းအၿပန္အလွန္ေလးစားမွု၊ ႏိုင္ငံတကာ ႏွင့္ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ေသာ/စကားေၿပာႏိုင္ေသာ၀ိေသသလကၡဏာဆိတ္သုဥ္းခဲ့ ေသာၿမန္မာ တို့၏စရိုက္သည္ႏိုင္ငံထူေထာင္ေရးၿဖစ္စဥ္ၾကီးကိုကာလအတိုင္းအတာတခုေတာ့ၾကာေအာင္အခ်ိန္ယူေနေပဦးမည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကိုအမွန္ တကယ္တတ္က်ြမ္းေသာပညာရွင္မ်ား အစိုးရအဖြဲ့တြင္ေနရာမေပးႏိုင္ေသးသေရြ့၊ သန္းေပါင္း (၅၀)ေသာၿမန္မာတိုင္းရင္းသားေပါင္းစံု တို့သည္၊ ၾကမ္းတမ္းေသာခရီး ၾကီးကိုေလ်ွာက္ၾကရ ေပဦးမည္။ စနစ္ေဟာင္းၾကိမ္စာအတြင္း နစ္မြန္းဆဲၿမန္မာတို့အနာဂါတ္လွပ သာယာလံုၿခံဳေရး ကား၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူလူတန္းစားမ်ားအတြင္း ပညာရွင္မ်ားေနရာယူလာေရးေပၚမ်ား စြာမူတည္ေန သည္မဟုတ္ပါလား။