Tuesday, January 26, 2016

အနာဂါတ္ၿမန္မာအစိုးရသစ္အတြက္ အဓိကစိမ္ေခၚမွုၾကီး (၄)ခု

ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ၿပည္သူအမ်ား၏စိုးရိမ္မွုမ်ားၾကားမွ လူထုၾကိဳက္ေရြးခ်ယ္ထားေသာအစိုးရသစ္တခု ၿမန္မာႏိုင္ငံ တြင္ေပၚထြက္လာေတာ့မည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာဟန္းနီးမြန္းကာလဟုဆိုရေပမည္။ “ေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ” ဟူေသာ ေ၀ါဟာရကိုၿမန္မာ့စာနယ္ဇင္းေလာကတြင္အလွ်ံပယ္သံုးရေလာက္ေအာင္အၿပတ္အသတ္အႏိုင္ရလိုက္ေသာ NLD ပါတီၾကီးသည္၊ ဗဟိုအစိုးရႏွင့္ေဒသဆိုင္ရာအစိုးရ၊ တရားေရး၊ ဥပေဒေရးရာႏွင့္အသီးသီးေသာ တည္ဆဲ အဖြဲ့အစည္းၾကီးမ်ားအတြက္၊ အစဥ္ေခ်ာစြာလက္လြဲေၿပာင္းႏိုင္ေရးအတြက္လည္း၊ စတင္ေဆာင္ရြက္ ေနၾကရ ခ်ိန္လည္းၿဖစ္သည္။ ၿပဌာန္းခ်က္မ်ားအရ ေဖေဖၚ၀ါရီလဆန္းသည္ႏွင့္စတင္ေခၚယူမည့္လြတ္ေတာ္မ်ားမွ အစိုးရ အဖြဲ့အစည္းအဆင့္ဆင့္ေပၚထြက္လာသလို၊ လက္ရွိဖြဲ့စည္းပံုအဆင့္ဆင့္တို့ကိုေၿပာင္းလဲၿခင္း၊ ဖ်က္သိမ္းၿခင္းမ်ား ကိုလည္းမေႏွးႏွင့္အၿမန္ေဆာင္ရြက္လိုေသာဆႏၵမ်ားကို အႏိုင္ရပါတီၾကီးကမ်ိဳသိပ္ထားၿခင္းအလ်င္းမရွိ ဖြင့္ဟ ေၿပာဆိုလာသည္ကိုေတြ့ရသည္။ ထိုနည္းတူNLD ပါတီဦးေဆာင္အဖြဲ့၀င္မ်ားႏွင့္ေခါင္းေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္တို့ထံ စာေရး၍တဖံု၊ ဆက္သြယ္ေတြ့ဆံု၍တမ်ိဳး မိမိတို့အားေနရာေကာင္းမ်ားေပးသနားၾကရန္ၾကိဳးပမ္း ၾကေသာယခင္အနစ္နာခံႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားႏွင့္အၾကိဳးေမွ်ာ္ကိုးၾကေသာ”ခါေတာ္မီွ”မ်ားပ်ားပန္းခတ္ေသာကာလဟုလည္းဆိုႏိုင္သည္။ မတ္လကုန္ၿပီးသည္ႏွင့္လက္ရွိဦးသိန္းစိန္အစိုးရမွအႏိုင္ရပါတီသို့အာဏာလွႊဲေၿပာင္းမွု အစစအစဥ္ေခ်ာခဲ့ပါက၊ ေခတ္သစ္ၿမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးသမိုင္းတြင္၊ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အၿပည့္၀ဆံုးေသာ အာဏာ စီးဆင္းမွု (transition of executive power) အၿဖစ္သမၼတဦးသိန္းစိန္အားခ်ီးက်ဴးမွတ္ေက်ာက္တင္ ရမည္ ၿဖစ္သည္။
NLD ပါတီအႏိုင္ရရွိခ်ိ္န္မွစ၍ယခုအထိအတြင္းအစိုးရ၊ တပ္မေတာ္အၾကီးအကဲႏွင့္ယခင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေဟာင္း သန္းေရႊတို့ႏွင့္တရား၀င္ေရာ၊ တရားမ၀င္ပါေတြ့ဆံုခဲ့ေသာၿဖစ္စဥ္မ်ားအရ၊ ႏိုင္ငံေရးေလ့လာၾကသူပညာရွင္ မ်ားႏွင့္အမ်ားလူထုက၊ လက္ရွိအတားအဆီးၿဖစ္ေနေသာ အေၿခခံဥပေဒ (၅၉-စ)ကိုေခတၱဆိုင္းငံ့ၿခင္းနည္းၿဖင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အားသမၼတအၿဖစ္ေရြးခ်ယ္ခံပိုင္ခြင့္ကိုေပးမည္ဟု ထင္ေၾကးေပးၾကသည္။ ကြယ္လြန္ သူ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္းသခင္ႏုက (၁၉၅၇-၅၈) တြင္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးေန၀င္းအစိုးရသို့အာဏာလြႊဲရန္လႊတ္ေတာ္ တြင္တင္သြင္းေသာအခါ၊ ထိုခ်ိန္ခါကာလတည္ဆဲအေၿခခံဥပေဒကကန့္သတ္ထားေသာ၊ အစိုးရအဖြဲ့၀င္မ်ား အမတ္ၿဖစ္မွသာ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ၿဖစ္ခြင့္ကိုၿခြင္းခ်က္ၿပဳခဲ့ေသာသာဓကကို၊ ပညာရွင္အခ်ိဳ့ကေထာက္ၿပၾကသည္။ ေနာင္တက္ေသာအစိုးရကို လက္ရွိအေၿခခံဥပေဒကၿပညႊန္းေသာနည္းၿဖင့္ စစ္တပ္ႏွင့္ႏိုင္ငံေရးေလာကသားမ်ား ဖက္စပ္ေသာညြန့္ေပါင္းဆန္ဆန္အစိုးရအၿဖစ္ခရီးစၾကမည္လား (သို့တည္းမဟုတ္) NLD လံုးလံုးလ်ားလ်ား အာဏာလက္ဆင့္ကမ္းေပးလ်က္ကိုယ္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ေပးမည္လားဆိုသည့္အခ်က္ကို၊ လာမည့္ ဒုတိယအၾကိမ္ၿပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ၾကီးကသရုပ္ေဖၚမည္ၿဖစ္သည္။ ထိုအၿဖစ္မ်ိဳးေရာက္ရွိေရးမွာလည္း၊ လက္ရွိကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္တာ၀န္ယူထားသူဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီးမင္းေအာင္လွိဳင္ႏွင့္စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအေပၚတြင္
မူတည္ေနေပသည္။ ေသၿခာသည္ကားလက္ရွွိအေၿခခံဥပေဒၾကီးကမည္သို့ပင္ကန့္သတ္ေစကာမူ၊ NLD ပါတီ ၾကီး၏ေႏွာင္ၾကိဳးမဲ့အနာဂါတ္ႏိုင္ငံေတာ္ဖန္တီးခြင့္ကိုခြင့္ၿပဳႏိုင္မည့္မည္သည့္နည္းလမ္းမ်ိဳးကိုမဆို၊ လူထုႏွင့္ ႏိုင္ငံေရးေလာကသားအားလံုးတို့ကေထာက္ခံအားေပးမည္မွာအမွန္ၿဖစ္ေသာအခ်ိန္အခါေရာက္ေနေပၿပီ။ သို့ဆိုလ်င္ NLD ပါတီၾကီးအေနႏွင့္ေရာမိမိေၿခေပၚအမွီခိုမဲ့ရပ္တည္လ်က္မိမိစိတ္ၾကိဳက္ႏိုင္ငံအနာဂါတ္ကို ကိုင္တြယ္ေမာင္းႏွင္ရန္အဆင္သင့္ၿဖစ္ၿပီေလာဟူေသာေမးခြန္ထုတ္ရမည့္အခ်ိန္သို့ဆိုက္ေရာက္ေပၿပီ။ ေနာင္ အစိုးရသစ္အတြက္အဓိကစိမ္ခၚမွုမ်ားစြာတို့ထဲမွ အဓိကစိမ္ေခၚမွုၾကီးမ်ားကိုေလ့လာၾကပါစို့။
(က) တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ား၏တၿပည္လံုအပစ္အခတ္ရပ္စဲေရးႏွင့္ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ဖန္တီးခြင့္ဖက္ ဒရယ္မူေတာင္းဆိုမွုႏိုင္ငံလြတ္လပ္ေရးရရွိႏိုင္ေရးအတြက္ထိုစဥ္ၿဗိတိသ်ွအစိုးရ၏ေတာင္းဆိုခ်က္ၾကီးၿဖစ္ေသာတိုင္းရင္းသားလူနည္းစုမ်ား၏တေသြးတသံတည္းေသာညီညြတ္မုကိုၿပဆိုႏိုင္ေရးအတြက္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမွပင္လံုစာခ်ဳပ္ကို (၁၉၄၇)တြင္ခ်ဳပ္ဆို၍စည္းလံုးမွုကိုၿပခဲ့ရသည္။ ထိုစာခ်ဳပ္ပါခြင့္ၿပဳခ်က္တခုၿဖစ္ေသာ၊ ၿပည္နယ္မ်ားလိုလားပါကခြဲ ထြက္ခြင့္ကိုလက္ကိုင္ၿပဳၾကေသာတိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုအခ်ိဳ့၏အာခံေတာ္လွန္မွုမ်ားကို(၁၉၄၈)ခုႏွစ္လြတ္လပ္ ေရးရၿပီးမွစ၍ယခုခ်ိန္တိုင္ေတြ့ေနရဆဲၿဖစ္သည္။ ထိုတိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္မ်ားသည္ေၿပာင္းလဲလာေသာ ေခတ္အခါအရ၊ ယခင္ေခါင္းေဆာင္ခဲ့ေသာတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္အဆက္ဆက္မွသည္၊ နယ္ပယ္ေဒသ အေပၚစီးပြားေရး၊ လူမွုေရးၾသဇာေညာင္းေသာေခါင္းေဆာင္မ်ားကေၿပာင္းလဲေနရာယူလာၾကသည္ကိုအခ်ိဳ့ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုမ်ားတြင္ေတြ့ရသည္။ ေငြေၾကးႏွင့္အာဏာကိုအခိုင္အမာတည္ေဆာက္ႏိုင္သူတို့က ထို တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ားတြင္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားၿဖစ္လာၾကသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၏ၿပည္နယ္ခြဲထြက္ခြင့္ကို ယခုအာဏာရလာမည့္ NLD ပါတီေခါင္းေဆာင္ထံတြင္အၾကပ္ကိုင္ေဆာင္းဆိုႏိုင္မည့္အရိပ္အေယာင္မ်ား သန္း လာႏိုင္သည္ဆိုသည္ကိုၾကိဳတင္ၿမင္တတ္ၾကဘို့လိုလာေပၿပီ။ လက္ရွိအေၿခခံဥပေဒက၊ ၿပည္နယ္မ်ား ခြဲထြက္ ၿခင္းမၿပဳရဟူေသာသံမဏိကန့္သတ္ခ်က္ကို၊ မၿဖစ္မေနတာစူလာေသာအေၿခခံဥပေဒၿပင္ဆင္ေရးဆြဲေရး ကစိမ္ ေခၚႏိုင္ေပသည္။ အေၿခခံဥပေဒက ေဒသအလိုက္အာဏာခြဲေ၀ေပးေသာၿပဌာန္းခ်က္ႏွင့္၊ ေဒသထြက္ကုန္ ႏွင့္ အခြန္အေကာက္ရရွိေငြတို့ကိုၿပည္နယ္ႏွင့္ေဒသၾကီးမ်ားအလိုက္ဦးစားေပးခံစားခြင့္ကိုအၾကီးအက်ယ္ၿပင္ဆင္ေနခ်ိန္တြင္၊ အစိုးရအုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္တကြတရားစီရင္ခြင့္ မ်ားကိုၿပည္နယ္မ်ားသို့လံုး၀နီးနီးအပ္ႏွံေပးေစလိုေသာ ေတာင္းဆိုအေရးယူမွုမ်ားသည္ NLD ကမလြဲမေသြၾကံဳရဖြယ္ရွိေနသည္။ မိမိၾကမၼာမိမိဖန္တီးခြင့္ဟူေသာ ေခ်ြး သိပ္စကားကိုတိုင္းရင္းသားတို့ၾကားရဖန္မ်ားၿပီးအရာမထင္ခဲ့မွုမ်ားၾကာေညာင္းခဲ့ေပၿပီ။ NLD ကတိုင္းရင္းသား မ်ား၏တိုးတက္အေရးဆိုမွုမ်ားကိုတရားမွ်တစြာၿဖင့္လိမၼာပါးနပ္စြာကိုင္တြယ္အၾကိဳးၿပဳႏိုင္ရန္အထူးၾကိဳးပမ္းရမည့္ အေၿခတြင္ရွိေနေပၿပီ။ လက္ရွိၿငိမ္းခ်မ္းေရးေဆြးေႏြးၾကသူတိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားကိုယ္တိုင္မိမိေဒသ တိုင္းရင္းသားမ်ားအေပၚမည္မွ်ၾသဇာေညာင္းၿပီလဲဟူေသာေမးခြန္းအတြက္ယေန့အထိအေၿဖမရွိေသးေပ။
လက္ရွိဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္ထက္တပိုင္းတစ္စေအာင္ၿမင္မွုသာရွိေနေသးေသာ တၿပည္လံုးအၿပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရးႏွင့္ၿငိမ္းခ်မ္းစြာအတူယွဥ္တြဲေနထိုင္ေရးသည္ေနာင္အစိုးရသစ္ပခံုးေပၚသို့အေလးလံဆံုး၀န္ထုပ္ၾကီး အၿဖစ္ေရာက္ရွိလာေပမည္။ လက္ရွိသေဘာတူညီထားေသာမူေဘာင္မ်ားသည္ေၿပာင္းလဲေကာင္းေၿပာင္း လဲႏိုင္မည္ၿဖစ္သလို၊ တိုးတက္ေတာင္းဆိုမွုမ်ားအမွန္တကယ္ရွိလာႏိုင္ေပသည္။ ဒီမိုကေရစီခံစားခြင့္တည္း ဟူေသာေၾကြးေၾကာ္မွုေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္လက္နက္ကိုင္တပ္မ်ားတိုးခ်ဲ့ခြင့္အပါအ၀င္၊ အနာဂါတ္လိုလား ခ်က္မ်ားကိုပါတန္းစီေတာင္းဆိုလာႏိုင္ေသာအေၿခအေနရွိႏိုင္သည္။
(ခ) မၾကံဳစဖူးၾကီးထြားေနေသာ အဂတိလိုက္စားမွုႏွင့္အက်င့္ပ်က္ခ်စားမွု
ရာစုထက္၀က္ေက်ာ္မွ်၀န္ထမ္းႏွင့္လူထုအတြင္းအရိုးစြဲေနေသာဤစာရိတၱပ်က္ယြင္းမွုကို”ေန့ခ်င္းညခ်င္းၿပင္၍မရႏိုင္”ဟူေသာေၿဖသိမ့္စကားကိုေနာင္တက္မည့္အစိုးရသစ္ကလက္ကိုင္ၿပဳမသံုးစြဲမိေအာင္၊ ဆင္ေၿခေပးေသာ အေလ့အထၿဖစ္မလာေစေအာင္ၾကီးစြာအားထုတ္ၾကိဳးပမ္းၾကရမည္ၿဖစ္သည္။ ဌာနဆိုင္ရာအၾကီးအကဲေနရာရ လာၾကသူတို့တို့ရာထူးရကာစတြင္အစဥ္ေခ်ာၾကေသာ္လည္း၊ လက္ေအာက္ငယ္သားမ်ား၏ဖ်က္ဆီးမွုေၾကာင့္ အက်င့္စာရိတၱယိမ္ယိုင္ၿပီးလာဘ္ယူမွုမ်ားတိုးလုပ္လာၾကသည္ကိုေခတ္အဆက္ဆက္ေတြ့ၾကရေပၿပီ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ ဌာနဆိုင္ရာ၀န္ၾကီး/၀န္ကေလးရာထူးတို့အတြက္ခ်ဥ္းကပ္လာၾကသူေတြကို ယခုအခါတားမႏိုင္ဆီးမရေတြ့ေနရေပၿပီ။ ႏိုင္ငံေရးေရစီးေၾကာင္းတြင္အတူအနစ္နာခံလာၾကသူေတြအခ်င္းခ်င္း၊ ရာထူးအခြင့္အေရးရႏုိင္ေသာအရိပ္အေယာင္ၿမင္လာရခ်ိန္တြင္၊ ဟန္မေဆာင္ႏိုင္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ ရုပ္ပ်က္ ဆင္းပ်က္သူ့ထက္ငါအလုအရက္ၾကိဳးစားလာၾကသည္။ ထူးေသာ္လည္းမဆန္းေပၿပီ။ လႊတ္ေတာ္တည္းဟူေသာ အခြင့္အေရးနည္းပါးသည့္ကုလားထိုင္ကိုပင္အလုအယက္ၿဖစ္ခဲ့သည္ကိုၾကည့္ပါ။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ တည္းဟူေသာတာ၀န္ေလးတခုကပင္၊ တိုက္ခန္း၊ ေၿမကြက္ႏွင့္စီးပြားေရးပါမစ္ေလးမ်ားကေၿပးမလြတ္ရႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ဤအခြင့္ထူးမ်ားမရပါဟုၿငင္းႏိုင္ၾကသူေတြၿငင္းၾကေလာ့။ ၿငင္းသူေတြၿငင္းၾကရင္းက၊ တဖက္ မွအခြင့္ထူးမ်ား၀င္လာၾကသည့္သတင္းကားလူထုနားတြင္မဆန့္ႏိုင္ေအာင္ၾကားေနၾကရၿပီ။ အာဏာရစ္မူးလ်က္ “လာဘ္ယူၾကသူေတြေထာင္ဗူး၀ကိုသာၾကည့္ၾကေပေရာ့”ဟူေသာစကားဆိုၿပီးအေရးယူၾကရမည္ဆိုလ်င္၊ တစ္ ႏိုင္ငံလံုးရွိ၀န္ထမ္းတို့ေထာင္နန္းစံရဘြယ္ပင္။ ေခ်ာက္ၿပစ္ကင္းသဲလဲစဥ္ဟုလက္မေထာင္ၾကသူေတြက၊ လက္ရွိ အက်င့္ပ်က္မ်ားေနရာအစားထိုးယူခ်ိန္တြင္၊ အဘယ္ကဲ့သို့ၿပဳမူေနထိုင္လ်က္၊ လူထုအတြက္တိုက္ရိုက္ အၾကိဳး ရွိႏိုင္မည့္စီမံခန့္ခြဲမွုကိုေပးႏိုင္မည္လည္းဆိုသည္ကိုေစာင့္ၾကည့္ရန္လိုသလို၊ ဤအခ်ိန္ကာလသည္သည္း မတို ေတာင္းလွေသာအခ်ိန္ကာလအပိုင္းအၿခားၾကီးတခုအၿဖစ္ရွိေနဦးမည္မွာအမွန္။ ထိုနည္းတူစာရိတၱမ႑ိဳင္ ခိုင္မာ ၾကသူခ်င္း၊ ၿပိဳင္ဆိုင္ၾကရင္းခြာၿပဲမွုမၿဖစ္ရန္လိုသည္။ အထက္အရာရွိမ်ားကေအာက္လူမ်ားမသမာမွုကိုဖံုး ဖိေပး ၿခင္း၊ ကာကြယ္ေပးၿခင္းေရွာင္ရွားၾကရန္လိုသလို၊ ေအာက္ေၿခ၀န္ထမ္းမ်ားကလည္း၊ မ်က္ႏွာရခ်င္ေဇာ ၿဖင့္မ ဟုတ္မမွန္သည္မ်ားလီဆယ္တင္ၿပၿခင္း၊ သတင္းအခ်က္အလက္မွန္မ်ားကိုဖံုးဖိၿခင္း၊ အထက္လူမ်ား အ ၾကိဳက္ လိုက္ေၿပာဆိုၿခင္းမ်ားရပ္တန္းကရပ္ၾကရန္လိုေပၿပီ။ NLD ပါတီၾကီးအတြက္အခက္ခဲဆံုးေသာစိမ္ေခၚမွုၾကီးကား၊
ပါတီ၀င္မ်ားအတြင္းပင္အၿမစ္တြယ္ေနေသာ၊ ဤဗ်ဳရိုကေရစီအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအေတြးအၿမင္မူေဟာင္းကိုမၿဖစ္မေန အေရခြံခြာႏိုင္ေအာင္ၾကိဳးစားရၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။
(ဂ) တပ္မေတာ္ႏွင့္အစိုးရမ႑ိဳင္ၾကီးမ်ားႏွင့္တစိမ္းတရံဆန္လြန္းေနေသးေသာ NLD၏လက္ရွိဆက္ဆံေရး
ၿပီးခဲ့ေသာေရြးေကာက္ပြဲလြန္ကာလတြင္NLDပါတီေခါင္ေဆာင္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္တပ္မေတာ္ အၾကီးအ ကဲဗိုလ္ခ်ဳပ္မွူးၾကီးမင္းေအာင္လွိဳင္တို့၏တရား၀င္ေတြ့ဆံုမွုတစ္ၾကိမ္သာရွိေနေသးသည္။ တပ္မေတာ္ႏွင့္ႏိုင္ငံေရး နယ္ပယ္သားမ်ား၏ဆက္ဆံေရးသမိုင္းေၾကာင္းကိုၿပန္ၾကည့္ပါက၊ တစိမ္းဆံေသာဆက္ဆံေရးမ်ားသာရွိခဲ့သည္။ ေတြ့ဆံုမွုမ်ားရွိခဲ့ပါကလည္းအေပၚယံေၾကာဆက္ဆံမွုႏွင့္ေယဘူယ်က်ေသာကတိက၀တ္မ်ားႏွင့္သာၿပည့့္ႏွက္ ခဲ့သည္။ အဆက္ဆက္ေသာအေၿခခံဥပေဒတို့တြင္တပ္မေတာ္၏က႑ကိုတရား၀င္ေဖၚၿပၿခင္းမရွိခဲ့ေသာ္လည္း၊ လက္ရွိအေၿခခံဥပေဒကတပ္မေတာ္၏ႏိုင္ငံေရးတြင္အေရးပါေသာဦးေဆာင္မွုကိုအေလးေပးၿပဌာန္းထားေပ သည္။ ထိုမွ်သာမကေပ။ “ႏိုင္ငံၿပိဳကြဲႏိုင္ေသာအေၿခအေန” ဟူေသာအဓိပၸါယ္ဖြင့္ရန္ခက္ခဲေသာေ၀ါဟာရကို သံုးလ်က္၊ ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကိုထိမ္းသိမ္းခြင့္ကိုေပးကမ္းထားသည္ကိုေတြ့ရသည္။ အဆင့္ဆင့္ေသာ အစိုးရ အဖြဲ့အစည္းမ်ားကိုသာမက၊ ေဒသႏွင့္လႊတ္ေတာ္တိုင္းတြင္တပ္မေတာ္အရာရွိမ်ားကိုေစလႊတ္ပါ၀င္ေစၿခင္းၿဖင့္၊ တပ္မေတာ္၏လႊမ္းမိုးႏိုင္မွုၾသဇာကိုအရယူထားသည္။ အစိုးရအဖြဲ့အၾကီးအကဲၿဖစ္သူသမၼတရာထူးအထိကို၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏တိုက္ရိုက္ေစလႊတ္မွုၿဖင့္ခ်ဳပ္ကိုင္ႏိုင္ေသာအခြင့္အေရးကိုေပးထားေသးသည္။ အႏိုင္ရ အစိုးရဖြဲ့မည့္NLD အေနၿဖင့္တပ္မေတာ္အေပၚလႊမ္းမိုးၾသဇာသက္ေရာက္ႏိုင္မွုရွိေရးမရွိေရးသည္၊ ေဒၚေအာင္ ဆန္းစုၾကည္၏ဆက္ဆံေရးဗ်ဴဟာေပၚအေၿခခံေသာ္လည္း၊ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္၏လိုက္ေလ်ာႏိုင္မွုအေပၚ ရာႏွဳန္းမ်ားစြာတည္မွီေနေပသည္။ အာဏာရပါတီလုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္ေအာင္ၿမင္ႏိုင္မွုသည္ တပ္မေတာ္၏ဒီမိုက ေရစီစရိုက္လကၡဏာမ်ားမည္မွ်ၿပည့္၀လာႏိုင္မည္လဲဟူေသာအရည္အေသြးတိုးတက္မွုေပၚတြင္လြန္စြာတည္မွီ ေနေပသည္။
ထိုနည္းတူ၊ “ဘယ္အစိုးရတက္တက္၊ ဒို့ကေတာ့ေစာင္ၾကည့္လက္ခံမွာဘဲ” ဟူေသာေလေၿပထိုးစကားေၿပာၾက ေသာ လက္ရွိဌာနဆိုင္ရာအၾကီးအကဲ အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္မ်ားမွစ၍၊ ညႊန္ၾကားေရးမွူးခ်ဳပ္ႏွင့္ဦးေဆာင္ညႊန္ ၾကားေရးမွူးၾကီးမ်ားကစတင္ေၿပာဆိုေနၾကေပၿပီ။ အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားဟုဆိုလ်င္၊ အၿမန္ေရွာင္ထြက္ ၾကေသာ၊ ပခုန္းတြန့္ၿပၾကေသာထိုဌာနဆိုင္ရာအရာရွိမင္းတို့၊ ယခုအခ်ိန္ဘယ္ပုဂိၢဳလ္မ်ားကိုယ့္ေခါင္းေပၚေရာက္ လာမည္လဲဟုပေဟဠိထုတ္ၾကခ်ိန္ၿဖစ္သည္။ မခ်ိၿပံဳးၾကသူေတြရွိသလို“ၾကည့္ေသးတာေပါ့ကြာ”ဟုခနဲ့ၾကသူ ေတြမ်ားသည္။ ယခင္ကေ၀းေ၀းေရွာင္ၾကရေသာဆက္ဆံေရးမွသည္၊ တေနရာ တဌာနထဲလက္တြဲလုပ္ကိုင္ ႏိုင္ေသာအေနအထားဆက္ဆံေရးသို့ေရာက္ရန္မ်ားစြာေသာတံတိုင္းၾကီးမ်ားကိုၿဖိဳ ခ်ၾကရမည့္အခ်ိန္ေရာက္ ေပၿပီ။
(ဃ) တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုငယ္မ်ားႏွင့္ဘာသာ/သာႆနာၿခားမ်ား၏အံုၾကြမွုႏွင့္မတည္ၿငိမ္မွုမ်ား
လမ္းစဥ္ပါတီေခတ္ကၿမန္မာ့အသံမွ “ရိုဟင္ဂ်ာ”ဘာသာတိုင္းရင္းသာအစီအစဥ္ရွိခဲ့ေသာ္လည္း၊ ရခိုင္ ၿပည္နယ္အတြင္းမၾကာခနမတည္ၿငိမ္မွုတို့ေၾကာင့္၊ ၿပည္နယ္အစိုးရ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္လဲလွယ္၍စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦး ေစလႊတ္အုပ္ခ်ဳပ္ေစရသည့္အၿဖစ္တိုင္ေအာင္၊ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရးမတည္ၿငိမ္မွုသည္၊ ေဒသအႏွံ့သို့ပ်ံ့ႏွံ့ ေရာက္ရွိခဲ့ရသည္။ ထိုမွ်သာမကလူမ်ိဳးစုငယ္အခ်ိဳ့၏လက္နက္ကိုင္အုပ္စုမ်ားကိုတပ္မေတာ္မွမၾကာခနထိုးစစ္ ဆင္မွုမ်ားအေပၚထိုတိုင္းရင္းသားမ်ားကအၿမင္မၾကည္လင္မွုမ်ားၿဖစ္ေနဆဲပင္ၿဖစ္သည္။ အမ်ိဳးဘာသာသာ ႆနာအမည္ခံလ်က္၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုးဗုဒၶဘာသာအၿဖစ္သြတ္သြင္းရန္အၾကမ္းနည္းၿဖင့္လွံဳ့ေဆာ္မွုမ်ားက၊ ႏိုင္ငံတ ကာသို့ထင္ေယာင္ထင္မွားၿဖစ္ေစေသာ”အၾကမ္းဖက္ဗုဒၶ၀ါဒီ”မ်ားအၿဖစ္သမုတ္ခံရသည္အထိၿဖစ္လာသည္။ ဤအတြက္အစိုးရ၏ရပ္တည္ခ်က္အေပၚႏိုင္ငံတကာကသာမကၿပည္တြင္းတတ္သိပညာရွင္မ်ားႏွင့္လူထု ကေမးခြန္းထုတ္စရာ ၿဖစ္လာသည္။ တဖက္ႏွင့္တဖက္နားမခံရပ္ႏိုင္ဖြယ္အပုတ္ခ်မွုမ်ားက၊ လူမွုဆက္သြယ္ေရး ကြန္ယက္တြင္မၿမင္ခ်င္အဆံုးေတြ့ရသည္။
အတိုက္အခံပါတီအပါအ၀င္အာဏာရပါတီကိုယ္တိုင္ပင္ႏွဳတ္ငံုလ်က္မွတ္ခ်မၿပဳရဲေလာက္ေအာင္ပင္၊ လူမ်ိဳးေရး တိုက္ခိုက္မွုသည္ပ်ံ့ႏွံ့ေနသည္။ တိုင္းရင္းသားပါတီအခ်ိဳ့ႏွင့္ တပ္မေတာ္၏လူမ်ိဳးၿခားမူဆလင္မ်ားအေပၚပုဂၢိဳလ္ ေရးမုန္းတီးမွုႏွင့္ေရာေထြးခြဲၿခားဖိႏွိပ္ၿခင္း ႏွင့္တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုငယ္မ်ားအေပၚႏိုင္ထက္စီးနင္း၀ါဒ စြဲကိုင္ ေနေသး ၿခင္းတို့ကအေၿခအေနမ်ားကိုပိုမိုရွုတ္ေထြးေစသည္။ လူမ်ိဳးစု ေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ့တို့၏လူမ်ိဳးေရး အၿမင္ မၾကည္လင္မွု၊ တရားေသလူမ်ိဳးၾကီးစိတ္တယူသန္မွုက ေလာင္မီးကို ပိုတိုးပြားေစခဲ့ သည္။ အထူးသၿဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္ သူအစိုးရအၾကီးအကဲမ်ားကိုယ္တိုင္ပင္၊ ႏွုတ္က်ြံၿပီးမသိ မသာထုတ္ေဖၚခ်က္ မ်ားသည္၊ လူမ်ိဳးေရးစိတ္ညံ့ဖ်င္း ေသးသိမ္မွုကိုဖြင့္လွစ္ၿပဘိသကဲ့သို့ၿဖစ္သြားသည္။ သမိုင္းႏွင့္ခ်ီ၍ႏွစ္ရာေထာင္ မကရွိခဲ့ေသာလူမ်ိဳးဘာသာၿခား တို့၏ႏိုင္ငံနယ္ပယ္မ်ားအတြင္းေနထိုင္မွူသမိုင္းေၾကာင္းကိုမ်က္ေစ့မွိတ္ၿငင္းရန္ ၾကိဳးပမ္းၾကသူေတြလည္းရွိသည္။ လူထုအားအမွန္တရားကိုအရွိအတိုင္းညႊန္ၿပရန္၊ လူသားခ်င္းစာနာစိတ္ႏွင့္ လူ့အခြင့္အေရး၊ သမိုင္းတြင္ေသာ လူသားတို့၏ေဒသေၿပာင္းလဲအေၿခခ်ေနထိုင္မွုစရိုက္တို့ကိုမ်က္ကြယ္ၿပဳေန ၾကဆဲပင္ၿဖစ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းရာစုႏွင့္ ခ်ီရွိခဲ့ေသာဤ လူမ်ိဳးေရးပဋိပကၡမွုသည္ဒီမိုကေရစီတံခါးေပါက္လွစ္ဟခ်ိန္ တြင္အရွိန္အဟုန္ႏွင္ခုန္ေပါက္၀င္ ေရာက္လာသည္ကိုၿမန္မာတို့နဖူးေတြ့ဒူးေတြ့ေတြ့ၾကရၿပီ။ ပို၍ဆိုးသည္ကား၊ ေနာင္တက္မည့္အစိုးရအတြက္ ဤလူမ်ဳးိေရးၿပႆနာသည္ ၾကီးမားစြာအရိပ္ထိုးေနသလို၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ့ ခက္ခဲ လွစြာ ေသာအပို၀န္ထုပ္၀န္ပိုး ၾကီးတခုၿဖစ္ေနေပဦးမည္။
ရာထူးေနရာခ်တာ၀န္ခြဲေ၀ၿခင္းသည္ရက္ပိုင္းမဟုတ္လ်င္ေတာင္ တစ္လေလာက္ႏွင့္ကိစၥၿပီးႏိုင္သည္။ ေကာင္း မြန္၍ႊရည္အေသြးၿ႔ပည့္၀ေသာအေၿခခံဥပေဒႏွင့္ေနာက္ဆက္တြဲၿပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္စာရြက္ ေပၚတြင္လ်င္လ်င္ ၿမန္ၿမန္ပင္အကၡရာတင္သြားႏိုင္သည္။ သို့ေသာ္ဥပေဒမ်ားအသက္၀င္လာေရး၊ အေရြးခ်ယ္ခံလူေကာင္းမ်ားသက္ တမ္းတစ္ခုအတြင္းမေဖါက္မၿပန္လူထုအက်ိဳးတိုက္ရိုက္အက်ိဳးၿပဳႏိုင္ေရးသည္ အခ်ိန္ကာလတခုၾကာၿမင့္မည္ၿဖစ္ သည္မွာအမွန္ပင္။ လြတ္လပ္ေရးၾကိဳးပမ္းမွုကာလလည္းမဟုတ္ေတာ့ၿပီၿဖစ္သည့္အတြက္”အမ်ိဳးသားေရး”ဟုေၾကြးေၾကာ္ရမည့္အ
ခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့။ ပညာတတ္မ်ားကအစိုးရအဖြဲ့တြင္ေနရာယူခြင့္ရရွိၿပီး၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ခါးၿပတ္က်န္ခဲ့ေသာ ၿမန္မာႏိုင္ငံသားမိသားစုတစ္ဦးခ်င္းတိုင္း၏လူေနမွုဘ၀အဆင့္ၿမင့္ၿမင့္လံုၿခံဳခ်မ္းေၿမ့ေသာဘ၀မ်ားအၿဖစ္အၿမန္ ဆံုးၿမွင့္တင္ႏိုင္ေရးတည္းဟူေသာအခြင့္အလမ္းမ်ားရွင္သန္လာေရးကအေရးၾကီးဆံုးပင္မဟုတ္ပါလား။ ။

No comments:

Post a Comment